Bozkırın ortasındaki vaha Göksu Şelalesi

 Silifke'den Denizli'ye dönerken farklı bir yoldan gidelim teklifini ret edemedim.Karaman'dan Konya yoluna çıktıktan sonra sol tarafta Konya'nın Güneysınır İlçesi'ne yol ayrılır.Burada bir tabela daha vardır;Silifke'ye her gelip gittiğimde gözüme çarpan:Göksu Şelalesi 52 km. Yol uzak geldiğinden cesaret edip gidememiştim.Yol arkadaşımın teklifiyle bu yola girebildim.Yol boyu alabildiğine bir bozkır,dümdüz Konya ovası.Böyle bir yerde şelale olsa nasıl olur ki  diyor insan.Güneysınır İlçesini geçip,Bozkır İlçesi'ne doğru giderken ana yoldan Göksu Şelalesi tabelasını görüyorsunuz.Şelale buradan 32 km.ve Hadim İlçesi sınırları içinde.Yol asfalt ancak köylerin içinden gidiyorsunuz ve zaman zaman virajlı.Konya merkezle arası 110 km.
 Bu kadar yol gitmeye değer mi? Bana sorarsanız değer,sizi bilmem.Dediğim gibi Konya bozkırının ortasında bir cennet,bir vaha.Hafta sonu Konyalıların yada civar ilçelilerin piknik alanı.Bu yüzden resim çekeceklere tavsiyem hafta içi gitmeleri.Şelale adını Göksu ırmağından alıyor ve yaklaşık 15-20 m yüksekten akıyor.Aynı zamanda Yerköprü şelalesi diye de geçiyor.Ben Mersin Mut İlçesindeki şelalenin ismininde Yerköprü Şelalesi olmasından dolayı Burayı Göksu adıyla anlatmayı tercih ediyorum.Buradaki Göksu Şelalesi Akdeniz'e kavuşmadan önce Mersin Mut'ta Yerköprü Şelalesi adıyla bir daha çağlayıp denizle buluşuyor.









BOZKIR 

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk Sahibi Olamayanların Ziyaret Yeri Ahmed-Turan Türbesi ve Soğuk Çermik Sivas

Sivas'ta Kalan Son Ermeni Kilisesi Tavra ( Surp Kevork) Kilisesi

Tavas Medet Köyü (APOLLONİA SALBAKE )