Sunay AKIN Oyuncak Müzesi

 Teşekkürler Sunay AKIN:Beni 40 yaşımdan alıp 5-6 yaşlarıma kadar götürdüğün için.İnsanlar ölüme yakın film şeridi gibi hayatları gözlerinin önünden geçermiş,bu defa öyle değildi her katını gezdiğim oyuncak müzesi beni çocukluğuma götürüp bugünüme kadar getirdi.Film şeridi gibi bir gün geçirdim.Her şey çok etkileyiciydi ama bir şey vardı daha etkileyici: benim de küçükken sahibi olduğum plastik kepçe.Ne kadar zorlanmıştım o kepçeyi anneme aldırana kadar.O zamanlar Çin oyuncakları yoktu.Yerli üretim birkaç firma vardı ve oyuncaklar pahalıydı.Genelde oyuncaklarımızı tahtalardan kendimiz yapar ,oyunlarımızı kendimiz kurardık.Bizler o günlerde her şeyin kıymetini bildiğimiz gibi,oyuncaklarımızın kıymetini de bilirdik.

 Hacıvat ve Karagözlü ,Adile Teyzeli,sessiz sinema yıldızı Charlie Chaplinli günler.Siyah beyaz televizyonun renkli kahramanlarının maceraları ile neşe bulduğumuz günler.O günlerin tüm  kahramanlarının oyuncaklarını bulmanız mümkün .










 Burada çocukluğunuzun oyuncaklarını görmekle kalmıyorsunuz;geçmişte oyuncak üzerinden yapılan politik oyunları da görmeniz mümkün.Almanların Türkleri savaşa sokmak için yaptırdıkları sempatik Türk Askeri oyuncakları gibi.








Burada tarih oyuncaklarla yazılmış ya da oyuncaklarla anlatılmış.Merak edenler için Sunay AKIN'ın ailesine ait binayı müzeye çevirmesiyle 2005 yılında açılan müze İstanbul Göztepe semtindedir.Hem büyüklere hem küçüklere keyifli bir gün için tavsiye edilir.

Yorumlar

  1. Sunay AKIN'nın kitaplarından tanıdığım bir yerdi. hatta kitaplarımın arsında birde bileti olmalıydı.Biraz olsada merakımı giderdiğin için teşekkürler
    ;)

    YanıtlaSil
  2. insanın çocuk olası geliyor.inşallah bir gün objektifinle de orda olursun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk Sahibi Olamayanların Ziyaret Yeri Ahmed-Turan Türbesi ve Soğuk Çermik Sivas

Sivas'ta Kalan Son Ermeni Kilisesi Tavra ( Surp Kevork) Kilisesi

Tavas Medet Köyü (APOLLONİA SALBAKE )