Amasya ve Mumya Müzesi

Mumyaların sadece Mısır piramitlerinde olduğunu düşünenler ,Amasya Müzesini görmemişlerdir. Türkiye de mumyalama yapıldığını zaman zaman duymuşsunuzdur.Bir zamanlar Saadettin Teksoy gibi habercilerin yaptığı bir takım proğramlar da bu tip olaylar çok işlenmiştir.Gerçekte kim olduğunu bilmediğimiz bize bozulmamış Evliya cesetleri olarak  anlatılmış, bir çoğumuz da böyle kabul etmişizdir.Amasya müzesinde mumyaların olduğunu duyana kadar , bende sadece bu tip proğramlarda gördüklerimlerimi biliyordum. Amasya'nın ilginç bir şehir olduğunu ve beni çok şaşırtacağını  tahmin ediyordum ama bu kadarını beklemiyordum.Türkiye de ki iki mumya müzesinden birisi Amasya'da. Diğeri Niğde'de...Bu bilgiyi de yeni öğrendim. Amasya müzesi içinde yer alan mumya müzesinde sekiz adet mumya bulunuyor. Bu mumyalar Selçuklular ve İlhanlılar dönemine ait.Aşağıdaki resimlerde kimlere ait olduğu detaylı anlatılmakta....
 Amasya Yeşilırmak kıyısında kurulmuş , tarihi dokusu korunmuş bir Karadeniz kenti. Osmanlı şehzadelerinin sancak beyliği yaptığı şehir her metrekaresinde sizi içine alıyor.Yeşilırmak kıyısında oturup kahve içmenin ve Osmanlı mimarisi ile yapılmış konakları seyretmenin tadı doyumsuz. Benim Amasya'ya ulaşmam öğle saatlerine denk geldi. Resim çekenler bilir ; fotoğraf çekmek için en kötü zaman . O yüzden benim gibi geçerken uğramak yerine ,şehri yaşamak için birkaç gün ayırmak daha akıllıca. Amasya kalesinden şehri kuşbakışı seyretmeden ,müzelerini gezmeden(şehzadeler,minyatür ve Amasya arkeoloji ve etnografya müzesi) , gece de konakları resimlemeden dönmeyin derim...


  Tam bir açıkhava müzesi havasında olan şehirdeki  konaklardan bazıları, pansiyon olarak kullanılmakta. Yeşilırmak kıyısında bulunan ve bana göre manzarası en güzel yer balık ekmek yapan tekne. Sadece karnınızı doyurmakla kalmayıp gözünüzü de  olabildiğince doyurursunuz.










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk Sahibi Olamayanların Ziyaret Yeri Ahmed-Turan Türbesi ve Soğuk Çermik Sivas

Sivas'ta Kalan Son Ermeni Kilisesi Tavra ( Surp Kevork) Kilisesi

Tavas Medet Köyü (APOLLONİA SALBAKE )