Likya Yolu Çayköy-Üzümlü 3 km ; Üzümlü-Akbel 6 km; Akbel-Bezirgan 10 km; Bezirgan-Sarıbelen 7 km

Çayköy kampından, su arkı yolundan  su kaynağına doğru ilerleyip yukarı orman içine doğru yükseldik. 3km lik mesafe sonrası Üzümlü Köyüne geldik. Burada da kalacak pansiyon bulabilirsiniz.İhtiyaçlarınızı karşılayabilir,merkezdeki pidecide alabalık ve pide yiyebilirsiniz. Pideleri ve tereyağda alabalık çok güzel. Üzümlü Köyünden yukarı doğru asfalt yoldan yaklaşık 2km yürüdükten sonra patika yola giriyorsunuz. Burada yol insanların evler yapmasından dolayı zaman zaman bozulmuş,işaretler kaybolmuş. 3 km sonunda İslamlar Köyü'ne bağlı Öz mahallesine varıyorsunuz. İşaretler yapılaşmadan dolayı burada da kaybolmuş. Hemen mahalle girişinde bir pansiyon mevcut. Mahalle arasından patika ile Akbel'e doğru devam ediyorsunuz. Akbel'e 1km kalana kadar dere kenarından devam ediyorsunuz. 1km kala asfalta çıkıyorsunuz.  Akbel'den Delikkemer arası çoğunlukla asfaltatn gidiyorsunuz. Gelişigüzel yapılaşma Kalkan bölgesinde Likya yolunu ve işaretlerini bozmuş. O kadar çok canımız sıkıldı ki Delik kemer'e gitmek yerine Kalkan'a döndük.
 Akbel Kalkan arası 2 km. Asfalt yolda yürümektense minibüs veya otostop çekeceğiniz bir araçla yola devam etmeniz yakıcı güneşin ve asfaltın sıcaklığında sizi daha mutlu edecektir. Bizi kurtaran Antalya'dan bizi görmeye gelen okul arkadaşlarımız oldu. Turkuaz renkli Kaputaş Plajında kampımızı kurup geceyi geçirdik. Sonrasında Bezirgan yoluna araçla gittik.Çünkü Kalkan Elmalı yolu arasında eski bir sarnıcın karşısından başlayan patikaya kadar yol asfalt.

Bezirgan yolu oldukça dik ve yorucu,ancak Kalkan ve Akdeniz'in uçsuz bucaksız maviliği ve güzelliği gücünüze güç katıyor. Fethiye tarafında gördüğünüz ve Xhantos Akbel arasında göremediğiniz manzarayı nihayet yakalıyorsunuz.Bezirgan Kalkan'ın yaylası. Bu kadar yükseklikte uçsuz bucaksız bir ova olur mu diyeceğiniz Bezirgan'a çıkana dek yolda su sarnıçları var. Su ihtiyacınızı buralardan karşılayabilirsiniz. Yolda keçilerine ünlü futbolcuların ve aktrislerin adını vermiş çoban Moshe ile karşılaşma olasılığınız yüksek. Bezirgan girişinde yüzlerce tahtadan yapılmış tahıl ambarını göreceksiniz. Burada köylüler sadece tahıl değil tüm sebze ve meyvelerini de muhafaza ediyorlarmış. Köy de yzaları aktif çalışan diğer zamanlarda aradığınızda faaliyet gösteren iki pansiyon var.( Hasan AY 05333222084-Erol Bey 05359401715) Köy meydanında çadır kurabilirsiniz. Biz Kampımızı çınar ağaçlarının altında kurduk.Cami yanındaki köşkte kamp yapan birileride vardı .Köyde bir bakkal ve gündüzleri çalışan bir kahvehane var.

Bezirgan'da sabah olduğunda sağanak yağış vardı. Kahvaltımızı yaptıktan sonra yağış geçsin diye kahvehaneye takıldık. Misafirperver Bezirganlılarla uzun uzun sohbet ettik. Hacı Bektaş Veli buralarda yaşamış.Böyle bir veli buralarda yaşamış ondan mı dır bilinmez, Bezirgan yaylası insana inanılmaz bir rahatlama veriyor. Sizi kendine davet ediyor. Birçok yabancı gibi sizinde buralara yerleşme isteği geliyor. Yağmuru da  bahane edip ayrılmak istemedik uzun bir süre.
 Yol uzun düşmek lazım yeni maceraların peşine. 1 km patikadan yürüdükten sonra Elmalı yolundan Bezirgan'ı tepeden seyre koyulduk. Daha fazla ıslanmayacağımızı bilsek ayrılmayacaktık herhalde. Sonrası asfalt Sarıbelen'e kadar. Asfalta çıkmadan inen patika varmış ama biz bulamadık. 7 km sonra Sarıbelen girişinde pansiyon işleten Alman gelin Janin Ateş(05355195679 Pause pension) bizi karşıladı. Kayınbaba ve annesinin evinde uzun bir çay sohbeti yaptık. Aile Karakeçili yörüklerinden ve yörüklerin misafirperverliğini kaybetmemişler. Pansiyonda oda kahvaltı 2017 için 50 tl. Bu güzel sohbeti ve güzel insanları arkamızda bırakarak youmuza devam ettik......